Thursday, September 17, 2009

Pelbagai kisah

Lunch tadi balik rumah kejap , pastu macam biasalah sesiapa yg familiar dgn jalan Shah Alam mesti tahu betapa sibuk nya bulatan Kayangan tu , masa ni aku dan officemates on the way nak ke rumah aku sebab nak ambil barang ... sedang rancak bersembang macam -macam topik , sekali kereta officemates aku tu kena langgar dgn sebuah kereta Honda Accord ..

Pemandunya lelaki yg berlagak , dah langgar tapi tak mau turun plak , kereta officemates aku tu ada calar dan retak sedikit lah , tapi kalau dah langgar pun minta lah maaf ke atau sekurang-kurang be a responsibility lah kan , tapi entah macam mana semasa officemates aku tu nak settlekan hal ni , boleh plak kereta honda tu menghilangkan diri ...cehh... napa lah aku tak terfikir nak ambil gambar atau no plate kereta tu ,

Iyalah kalau nak buat police report pun tak boleh jugak sebab tak dapat no plate kereta tu ....Sanggup pemandu tu buat macam tu kat kami , yg hairannya pemandu tu orang melayu tau , sanggup plak dia buat bangsa dia sendiri macam tu ...

Kakak officemates aku tu memang geram lah kan tapi nak buat macam mana sebab org tu dah hilang , nak tak nak kena lah repair sendiri .... huhuhu .. harap 2 lepas ni orang tu plak yg terbabit dgn accident , bukan aku nak mendoakan tapi sendiri mau ingat lah kan ... sebab aku percaya buat baik dibalas baik dan buat jahat dibalas jahat ....

Ini plak kisah lain ye ...

Kan hari tu aku dah bilang yg adik ipar aku ni ada blog jugak , tadi aku saje je jenguk blog adik ipar aku tu , pastu entri yg terbaru ..tentang pemergian pak sedara umie , maksud aku tentang pemergian pak sedara mak mertua aku tu ..

Sebenarnya , aku tak tahu pun sapa bapak sedara umie tu , sebab aku jarang berkunjung dgn mereka , lagipun raya ni la kali pertama aku beraya sebagai kaum keluarga mereka ... Aku memang tak kenal pun , entah lah ajal dan maut di tangan tuhan kan , bila -bila je kita ni akan mati ... mungkin hari ni aku sihat tapi sapa tau esok-esok keadaan kita macam mana kan ..

Apa-apa pun , semoga pak sedara umie tu ditempatkan di dalam golongan yg beriman ... dan disayangi oleh Allah ... Marilah kita sama-sama mendoakan agar pemergian arwah pak sedara umie tu dicucuri rahmat ..
AL -FATIHAH .....

No comments: