Monday, September 14, 2009

Apa masalah ko sebenarnya ni

Aku tak faham lah kenapa yek sesetengah org ada je benda yg tak puas hati dgn kita , pada hal kita ni tak kacau pun hidup dia ....ada jugak lah manusia yg berfikiran macam ni ..

Ok, semalam kan aku ikut hubby gi lepak dgn kawan dia , so hubby ada la terdengar org cakap belakang pasal aku ni , dah lama dah tapi hubby je baru tahu hal ni ,sebagai hubby yg baik , mesti lah dia panas hati kan sebab ada org kutuk-kutuk isterinya ni ..

Tu yg buat aku pelik tu sebab setahu aku , kami berdua ni tak ada lah nak niat nak kacau daun hidup mereka tapi tak tahu lah apa masalah mereka sebenarnya sampai kan suka hati mak pak ko je nak buat mulut pasal kami berdua ni ..

Wehhhh .. sedarlah yg ko tu pun bukannya baik sangat dan gf ko tu pun bukannya bagus sangat tapi kami ni tak kacau pun hidup ko tu , aku yg jarang lepak dgn dia pun terkena tempias nya .... ini kan pulak hubby  yg memang sama -sama kerja sebagai satu team callmen  ...

Sebenarnya mamat ni dah banyakkali  buat mulut pasal kawan -kawan nya & dah banyak kami buat taik kat kawan-kawan dia yg lain tapi , yg aku hangat hati ni aku pulak yg jadi bahan mamat ni ...

Aku ni memang pendiam org nya kalau .... kalau ko tak kacau hidup aku tapi kalau sekali ko dah kacau hidup aku & hubby ... ko tahu lah nasib ko kan ..tak kan asyik kami ye yg ko nak buat mulut kan , abih ko tu perfecto sangat ke ????

Hubby sound direct je .. kalau ko tak puas hati ... jgn nak cakap belakang , cakap depan-depan baru gentle kan ... ni apa barang kan nak cakap belakang ....

Entahlah aku tak faham sebenarnya ... pada hal time tu aku tak babitkan ko pun dan org yg terbabit pun tak kecoh macam ko , ni ko yg pandai-pandai nak kecoh pehal ... Pastu kira nak buat fitnah pasal aku kat hubby lah sebab aku macam tu , pada hal malam tu aku dah cerita kat hubby dah hal tu , so kiranya fitnah ko tak lut dah sebab hubby dah tahu cerita yg sebenarnya ..tu yg tak puas hati tu ... pastu buat cerita pasal kami berdua ni ....

Choiiii ... lah kalau ada manusia yg macam ni ... ok lah aku maafkan ko tapi ko tahu lah kan langit tinggi ke rendah lain kali , so aku dan hubby memang dah tahu yg manusia macam ko ni tek boleh pakai , no wonder lah hubby dah tak rapat dgn ko mcm dulu , rupanya ko ni memang suka buat taik kat org ....

Harap je ko tu dah berumur dari kami tapi perangai mcm budak-budak , buat mulut sana sini , pastu yg ko kelek gf  tu kami tak pun kecoh -kecoh kan , sebab tu memang dah life ko pun ...nasib baik kami ni dah kawin , kalau ko tahu yg kami ni tak kawin lagi  mau tu pun ko nak jadikan bahan kan ... mula lah ko nak cakap yg aku dan hubby ni tak kenal agama nanti .. manusia macam tu ..memang boleh buat mcm -macam cerita ... sedang kan hal aku yg tak babitkan ko pun boleh buat cerita .. ni kan hal lain plak kan ...

Kawan-kawan hubby dah banyak yg kena dgn mamat ni , tinggal tak nak sound je , tapi meang mereka cakap yg ko tu bukan nya baik sangat pun .. perangai lebih kurang je tak pun perangai ko tu lag teruk dari kami yg ko cakap perangai buruk dan jahat ni ...

Wehhh .. insap lah .... jaga je tepi kain pelikat dan kain kain batik ko tu sudah , jangan nak memandai jaga kami ni , lagi pun kami tak berhutang apa -apa pun dgn ko kan .... so buat hal ko sendiri sudah .. tengok lah lagi 2 @ 3 bulan nanti memang ko tak ada kawan lah jawabnya ... kalau perangai ko macam tu ....

Insap lah ... mamat ronggak dan mulut jahat .....


Note: tak faham ... kat dunia ni ada je manusia yg tak boleh tengok kita senang kan ..

4 comments:

ZARA 札拉 said...

Oh~

orang macam tu memang sangat menyakitkan~

Rasa mahu menampar je~

isya said...

huh??? bulan baik mcm ni pun, ada gak org nak bt camtu eekk?

nURmALa mAZLan said...

terima kasih..aha aldo ada sale lagi..cepat gi beli..hiks~

cHeRyNa PiReS said...

jangan marah2...bulan posa nieh tak baik. doa malam2 lailatul qadar supaya mamt nieh insap.

* susah kalau lelaki mulut mengalahkan perempuan kan?