Friday, September 4, 2009

5 bulan 4 minggu daa

Hehehe ...

Sekali silap wedding ticker daa .. tu yg check balik pagi tadi ... memang silap pun ..

Macam mana boleh terlupa wedding date sendiri kan ...

Ok, sepanjang perkahwinan kami berdua ni banyak pasang surut nya ... kadang -kadang mcm terfikir tak bersedia nak pikul tanggungjawab sebagai isteri dan sebagai ibu ...

Tapi yg aku perasaan sekarang ni aku macam rajin je nak cuba masakan baru , utk ikat perut suami lah, dan sekarang ni 8 pagi je mata ni dah celik dah ... ( maksud aku hari minggu ) , pastu perkara pertama yg aku buat basuh baju , ala masuk je baju kat washing machine tu , pastu baru lah kemas rumah , segala bagai .

Kami bukan bulan puasa , siap je kemas semua tu , dalam pukul 11 lebih tu dah pang pung kat dapur sebab nak siapkan makan utk tengah hari , tapi bulan puasa ni tak da lah pang pung kat dapur ,

Dalam pukul 3-4 petang tu, aku gigih iron baju sambil tengok tv , iron baju utk pakai seminggu terus , kalau dulu tak dapek lah den nak iron baju ni , sebelum gi kerja baru lah nak terhegeh - hegeh nak iron baju

Kalau bulan puasa selalunya dalam pukul 4 -5 lebih tu baru lah aku pang pung kat dapur masak utk berbuka .

Rasanya sejak kawin ni banyak perubahan aku kot , apa -apa kena dahulukan suami , kalau nak ke kedai pun kena bagitau suami jugak , yelah kalau gi mana -mana pun , even nak pergi rumah kakak pun kena bagitau jugak ...

Rasanya semua pasangan yg dah berkahwin pun sama jugak seperti aku kan ...

No comments: