Thursday, September 10, 2009

Balik kampung

** Entry semalam ..**

Tadi call mak kat kampung , pastu mak tanya raya ni balik mana dulu ....

Sebab mesti mak rasa sunyi kan ... mcm raya yg sebelum ni aku selalu cuti awal pastu terus balik kampung je tak ada singgah mana -mana pun ...

Pastu cakap ngan mak yg aku tak sure lagi balik mana dulu , bila cakap macam tu je suara mak dah down , pastu mak pujuk -pujuk suruh aku balik sini dulu ... siap ckp lagi yg kalau balik rumah mertua mesti tak leh nak tidur sana kan sebab mesti adik -beradik hubby ramai yg balik , pastu mesti tak dapat makan macam -macam di malam raya tu ...

Hehehe .. mak saya saje je tau , nak pujuk aku memang macam -macam cara suapaya anak menantunya balik sini dulu ... Memang semalam dah discuss dgn hubby pun pasal hal ni , so keputusannya tak sure lagi walaupun aku memang nak balik kampung aku dulu , yelah kena lah dengar cakap suami walaupun terpaksa.pasrah je ...........kang hubby cakap tak adil plak kan ....

Tahun ni mak aku tak buat pun kuih @ biskut raya sebab tahun lepas punya kuih raya pun still ada lagi .. heheehhhee .. so tahun mak aku hanya buat 2 jenis je tempeyek & popiah simpul ... pastu aku dan akak ada lah bagi mak sikit biskut raya ... wajib lah kan ....

Ok, petang ni tak ada plan nak masak apa , ehhh ... sebenarnya ada tapi kena tengok dulu hubby balik pukul brapa , kalau awal boleh lah masak macam -macam , tapi kalau macam semalam balik pun dekat pukul 6 , jawabnya masak yg simple -simple je lah ...nanti tak cukup masa plak ...

Dah lama jugak tak pergi param .. kali terakhir gi param Jumaat lepas, tak apa pun yg kami beli just beli air je , yg lain tu mcm tak tahu nak beli apa ..

Ok, daa ...

No comments: