Wednesday, September 16, 2009

Hati gembira

Akhirnya apa yg aku tunggu sekian lama tercapai jugak ... yeah hari ni aku dapat gaji , so bila dah dapat gaji haruslah hati gembira .. kat kepala ni dah macam -macam plan nak buat .....

Tadi msg hubby , cakap yg gaji masuk petang ... so hubby tanya nak shopping ke malam ni , tapi entah lah aku tak sure lagi sebab kalau boleh nak shopping esok atau jumaat malam , banyak org cakap time tu baju & biskut raya murah -murah , tu yg tak nak shopping awal -awal tu .. tapi tak tahu nak cakap macam mana lagi sebab kena tunggu hubby ...

Pagi tadi akak aku tu call , akak aku tu tak habis-habis dgn biskut raya , ada je idea nak beli biskut raya .. pagi call cakap yg dia nak beli dodol plak , sampai hubby dia bising dah  asyik nak beli biskut raya je ...

Malam tadi , hubby tak ada kat rumah , sebab gi rumah mak saudara nya .. aku tak ikut sebab time tu ada banyak kerja nak buat , pastu sebelum berbuka puasa semalam hubby sempat lap kan kipas yg berhabuk tu kat ruang tamu satu & kat dalam bilik satu ... pastu malam tadi aku kemas rumah , lipat baju yg menggunung tu , sapu sampah semua dan mop lantai ... dan sempat jugak basuh baju raya aku , haa tinggal satu je lagi baju raya yg aku nak beli ....

So malam ni ,kalau tak kemana -mana maybe nak iron baju melayu hubby dan iron baju raya aku tu siap-siap sebab takut raya nanti terkecoh-kecih plaj , al maklum lah dah berkumpul ramai-ramai kan mesti lah bersembang je keje nya ... eiiii .. tak sabar tau nak tunggu raya ...

Malam tadi , lepas balik dari rumah mak saudara hubby tu , so confirm lah tahun ni kami akan balik terus ke kampung aku , yesss ... kami akan bertolak pagi Sabtu dan konvoi dgn mak saudara hubby tu , pastu singgah kejap kat pusara mak hubby , dah settle semua terus zassss .... balik kampung aku ...

lalalala ... gembiranya ... tapi tadi tiba-tiba je rasa macam nak ajak hubby gi Jusco Bukit Raja  malam ni ... sebab nak belikan hubby T- shirt , dengar -dengar sekarang ni jusco buat sale raya ...

uihh .. sekarang ni tak ada hati dah nak buat kerja , asyik teringat je nak beraya je , pastu nak cabut dari ofis awal -awal kalau boleh nak je balik sekarang ...

Disebabkan pagi sabtu aku baru gerak dari KL ni , dan jumaat aku dah ambik cuti so aku ada banyak masa terluang utk pack semua barang & kemas rumah sebelum balik kampung nanti , so maybe malam jumaat tu akan singgah sekejap kat rumah mertua sebab nak passkan biskut raya dan nak kasi duit raya kat anak buah hubby ....

Sekarang ni asyik terfikir je nak beli baju raya yg macam mana dan terfikir nak makan apa utk juadah hari raya nanti ... yess seronokssss nya .. dah tak sabar-sabar nak balik dah , tapi masalahnya sekarang ni baru je pukul 1.20 petang ...

Aku rasa ni lah entri yg terpanjang , yg aku coretkan dalam bulan puasa ni ... hehehe .. nak buat macam mana hati memang sangat gembira sekarang ni ....

Mesti korang tak larat nak baca dah , ok lah aku stop dulu , nanti aku create lagi entri lain ..

No comments: